Ready for take off! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Willem Klok - WaarBenJij.nu Ready for take off! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Willem Klok - WaarBenJij.nu

Ready for take off!

Door: Willem

Blijf op de hoogte en volg Willem

10 Februari 2015 | Nederland, Nijmegen

Nog minder dan 24 uur en dan is het zover: Uganda. Een 5 maanden durend avontuur vol onvergetelijke ervaringen gaat nu toch echt beginnen. Heel het jaar heb ik hier naar uitgekeken. Maar het duurde nog maanden voordat de reis zou beginnen, maar maanden werden weken, weken werden dagen en dagen werden uiteindelijk uren. Nog slechts een paar uur en dan vertrek ik vanaf vliegveld Dusseldorf naar Afrika. Nu het nog maar minder dan een dag voor vertrek is, lijk ik nog niet echt te beseffen dat ik het koude regenachtige Nederland voor 5 maanden achter mij ga laten. Ah fijn, dat besef komt vast wel wanneer ik in het vliegtuig zit en van iedereen afscheid heb genomen.

Via dit blog ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen en kunnen jullie dus volgen wat ik allemaal ga doen. Ik probeer elke week een stukje te schrijven en er wat foto’s bij te stoppen en jullie zo een klein beetje mee te laten genieten van alles wat ik mee maak in de komende 5 maanden.

Maar waar ga ik eigenlijk heen in Uganda? Voor de geografen en google maps liefhebbers onder ons: Ik verblijf in de Buffalo base in Karenga. Karenga is een klein dorpje net buiten Kidepo Valley National park, gelegen in het noord/noordoosten van Uganda vlakbij de grens met Zuid-Sudan. Karenga ligt in een van de armste gedeeltes van het land. Bovendien is het percentage hiv/aids hier heel hoog, 65% is besmet met hiv/aids. Schrikbarend hoog en voor mij als westerling is dat helemaal niet voor te stellen. De Buffalo base zal mijn thuis zijn de komende maanden. Vanuit hier zal ik verschillende activiteiten gaan doen. Maar in volgende blogs zal ik gaan vertellen wat ik precies allemaal ga doen.

Het vliegtuig zal ons morgen, als het goed is, via Istanbul en Kigali naar Uganda brengen waar ik midden in de nacht aan zal komen. Daar zal Jille(begeleider) mij en mijn trouwe blonde reispartner Jon ophalen en dan zullen wij meteen doorrijden naar Kitgum. Naar verwachting zullen we wel even bezig zijn met deze reis(ongeveer 9 uur, maar dit hangt van de conditie van de wegen af). Tijd van aankomst in Kitgum is dus nog niet bekend. Vanuit Kitgum zullen wij waarschijnlijk de volgende dag doorreizen naar Karenga.

Maar goed zover is het nog niet. Het duurt nog wat uren voordat we vertrekken dus ik heb nog even tijd om wat stukken overheerlijke verse kaas naar binnen te proppen en een boterham met pindakaas te eten. Ondertussen kan ik met mijn volle mond controleren of ik alles bij me heb.
Paspoort: Check
Gele boekje: Check
Backpack: Check
Dagtas: Check
Schoenen: Check
Schone onderbroeken: Check
Laptop: Check
N.E.C. sjaal: Check
Goed Humeur: Check

Ja het is zo ver, de belangrijkste dingen heb ik ingepakt. Ik ben er nu toch echt klaar voor. Riemen vast en op naar Uganda…..I’m ready for take off!




ps. Site buffalo base: http://buffalobase.com/

  • 10 Februari 2015 - 17:01

    Brigitte:

    Leuk geschreven Willem :D Heel erg veel plezier :)

  • 10 Februari 2015 - 23:29

    Swen:

    Veel plezier man! Zal af en toe eens een update van je meepakken;)

  • 11 Februari 2015 - 06:47

    Hanneke Stevens:

    Geniet ervan lieverd. We gaan je volgen! X

  • 11 Februari 2015 - 06:54

    Merel Aalberts:

    Heel veel plezier Willem!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

Studie: leraar aardrijkskunde. Hobby's: Sporten, voetbal, reizen, muziek, eten. Klaar voor een onvergetelijke reis in Oeganda!

Actief sinds 06 Jan. 2015
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 6145

Voorgaande reizen:

11 Februari 2015 - 25 Juni 2015

Oeganda

Landen bezocht: